שְׁאֵלָה:
עד כמה אני יכול ליצור קיר של צינור?
HDE 226868
2016-01-14 03:23:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

עבור פרויקט מדעי, אני מדפיס תלת מימד כמה צינורות וצינורות מותאמים אישית כדי לווסת את זרימת הגז (שילוב של אלכוהול אתילי ואדי מים) דרך מכשיר. הם צריכים להיות די קטנים, מכיוון שהניסוי כולו מתוכנן בקנה מידה קטן. אני גם רוצה להשתמש בחוט נימה ככל האפשר.

כמה אני יכול להפוך את קירות הצינורות והצינורות האלה לדקים לפני שהם מתמוטטים או נוזל גז? אני יודע שזה אולי נושא הנדסי, אבל אני גם צריך לקחת בחשבון את ההחלטה. באופן אידיאלי, הקוטר יהיה בקוטר של כשני סנטימטרים, אולי קצת יותר גדול או קצת יותר קטן בחלקים מסוימים. סביר להניח שהייתי משתמש ב- ABS, אך PLA הוא הגיבוי שלי למקרה שיש איזו תגובה בלתי צפויה בין הגז לצינורות.

המדפסת בה אני משתמש היא מדפסת FDM, גרסה של ה- MakerBot Replicator. .

על איזה סוג מדפסת אנחנו מדברים? אני חושד מההקשר (ABS ו- PLA) שזו מכונת FDM, אך שאלתך אינה שוללת מכונת סינון לייזר PLA היפותטית.
@TomvanderZanden אה, כן, זו מכונת FDM. אני אפרט את זה.
זו עשויה להיות שאלה שעדיף לענות עליה באתר Engineering SO, שם סביר יותר שתמצאו משתמשים עם המומחיות הספציפית הדרושה לענות על שאלה כמו זו.
@Jeff נקודה טובה. הבהרתי קצת יותר כי אני מודאג גם מרזולוציית המדפסת, אך בעיקר מחוזק נימה.
@Jeff אני לא חושב שזה המקרה. צילינדרים בעלי קירות דקים מציגים כמה בעיות ייחודיות בהדפסת תלת מימד.
ארבע תשובות:
#1
+10
Tom van der Zanden
2016-01-14 04:02:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

הקיר הדק ביותר שהמדפסת יכולה להדפיס נקבע על פי גודל הזרבובית, והוא יהיה מעט עבה יותר מגודל הזרבובית.

אתגר גדול כאשר מתמודדים עם צילינדרים חלולים דקים, בקטע יש מעט מאוד שטח פנים והוא יכול להתפרק בקלות, במיוחד אם הצינור ארוך.

אתה יכול לנסות להדפיס את הצינור עם שחול עבה מאוד עם, ולהשתמש בהיקף יחיד בלבד. זה ייתן אטימות גז טובה יותר והידבקות בשכבה מאשר שניים היקפים דקים יותר, אבל זה עלול להתגלות שברירי מדי ליישום שלך. במקרה כזה תצטרך להדפיס היקפים נוספים. הקפדה על רוחבי שחול עבים יותר עדיין תועיל.

בקוטר של שני סנטימטרים הייתי אומר שלהיקף היחיד יש סיכוי ראוי לעבוד אם תטפל בהם בזהירות.

#2
+6
1337joe
2016-01-14 06:47:04 UTC
view on stackexchange narkive permalink

הכי דק שאפשר יהיה מתווה יחיד, כך שהטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא מעט גדול יותר מגודל הזרבובית שלך.

הנושאים הגדולים ביותר שאני רואה מבחינת ייצור צינורות אטומים דקיקים הם:

  • גיאומטריה מורכבת: בכל מקום שיש לך חפיפות יתכן שתצטרך להגדיל את עובי הקיר כדי להבטיח חפיפה אטומה. גישור יזדקק לשכבות נוספות כדי להבטיח הידבקות טובה בשכבה וכל תומך יהיה צורך להסיר בזהירות כדי לא לפגוע במשטח.
  • התחלה / סוף של ההיקף: המפרק שבו מתחיל / מסתיים ההיקף לא רק צריך לאטום. לשכבה שמתחת אך היא חייבת לאטום עם נקודת ההתחלה המתקררת כעת. זה יכול להיות בעייתי במיוחד אם כל השכבות שלך מתחילות באותה נקודה (שמייצרת חזותית תפר אנכי) מכיוון שאין לך היקף חלק על השכבה הקודמת וכל הפגמים במפרק מורכבים.

מחשבות :

  • הדפס בקצה במידת האפשר: תקבל היקף חיצוני איכותי יותר אם השכבות שלך טבעות מלאות במקום להדפיס את שני צידי הצינור הצד שלה.
  • אם אתה יכול לנהל היקף יחיד בעת ההדפסה בקצה, נסה להשתמש בהגדרת "אגרטל הספירלה", שתעלה בצורה חלקה את מיקום z ותדפיס כספירלה במקום להדפיס שכבות נפרדות. פעולה זו מסירה כל בעיה הקשורה לאיטום התחלה / סוף של היקף.
  • אם אתה מדפיס עם מספר היקפים, הגדל את עובי הקיר בכפולות של גודל הזרבובית כדי להבטיח שההיקפים אטומים זה לזה. העובדה שההיקפים לא קשורים זה לזה מגדילים את הסיכוי לדליפות ומפחיתים את הנוקשות.
  • האם על הצינורות להיות בעלי עובי זהה לאורך כל הדרך? ככל הנראה תוכלו להפחית עובי כדי לחסוך חומר לגיאומטריה פשוטה (קטעים ישרים) אם תשנו עובי בעדינות.
#3
+2
EvilTeach
2016-05-14 07:53:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

בעת הדפסת גלילים דקים אנכית,

  • מהירות הדפסה איטית, כדי להימנע מנדנדת הדגם.
  • ללא קליפות, רק זרבובית אחת בעובי, כך שלא תצטרך למלא. מילוי יכול לנדנד את ההדפסה בקלות.
  • הדפס לפחות 2 בכל פעם בעובי השכבה הקטן ביותר שאתה יכול לעשות. זה גורם לכך שהקצה החם יצטרך להתרחק מגליל אחד כדי להגיע למשנהו. זה נותן לכל שכבת צילינדר זמן נוסף להתקרר ולהתקשות לפני שהשכבה הבאה תימשך. בדרך כלל אני מדפיס .1 או .05 עבור צילינדרים.
  • לחיתוך שלך עשויה להיות הגדרה שמורה לו לחכות בין שכבה לשכבה כדי שלפלסטיק יהיה יותר זמן להתקרר. אני חושב שההגדרה נקראת ORBIT בשלי.

שקול לעקוב אחר אמבט אדי אצטון כדי לעזור באיטום הנקבוביות בהדפס.

#4
+1
mbmcavoy
2018-12-04 22:58:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

קשה לתת תשובה סופית, אך יש לי כמה מחשבות.

עבור קיר אנכי, עובי המינימום נקבע על פי גודל הזרבובית שלך, בדרך כלל 0.4 מ"מ. אם אתה מסוגל להדפיס לגמרי בכיוון אנכי (צינור עומד על הקצה), תוכל לשקול להשתמש ב"מצב אגרטל "ללא הדפסה עליונה או תחתונה. זה יכול לעזור לפשט את דוגמנות ה- CAD, מכיוון שאתה לא צריך לדגמן את עובי הפנים החלול והקיר.

עבור קיר אופקי, בתיאוריה זה יכול להיות גובה שכבה אחת, בערך 0.1 מ"מ, תלוי את המדפסת וההגדרות. באופן מציאותי, כנראה שתצטרך 2 עד 4 שכבות כדי לקבל משהו "מוצק". עם זאת, זה לא צפוי לקבל תוצאות טובות עבור צינור חלול עקב ביצועי המדפסת בגישור ותלויים. סביר להניח כי לא ניתן יהיה להדפיס בהצלחה צינור דק ועגול המונח על צדו.

להדפסה בכיוון אופקי, אני ממליץ על צורה לא מעגלית; הצורה הספציפית תהיה תלויה בעיצוב הכללי שלך וביעדים שלך. צורת "דמעה" או "צורת דמעה שטוחה יכולים לעזור בחורים אופקיים דרך החלקים.

כמו כן, במקום צינורות בודדים, אולי אתה יכול לעצב גוש עם מעברים חלולים. זה יכול לאפשר קירות עבים יותר, להפוך אותו להרבה יותר חזק יותר, להפחית את צרכי ההרכבה, לאפשר ניתוב מורכב במיוחד וחיבורים פנימיים, ואולי אפילו לאפשר התקנת חלקים פונקציונליים כמו שסתומים או חיישנים.

לבסוף, לא הייתי מצפה לחלק מודפס FDM להיות קרוב לוודאי שיהיו כמה פערים קטנים בין השכבות והיכן שכבות מתחילות ונעצרות. לדוגמא, ניסיתי להכין תבנית קרח, אבל כמעט כל המים חלחלו לפני שהם קפאו.

עוד פוסטר המליץ ​​על אמבט אדי אצטון, שאמור לסייע באיטום נקבוביות. זה עובד רק עם ABS. רעיון אחר יכול להיות ציפוי המשטחים הפנימיים של הצינורות בשרף שיכול לאטום הכל.



שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...