שְׁאֵלָה:
פתרון בעיות של הידבקות לקויה בקצה המיטה
Jeff
2016-01-15 22:33:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

הדפסתי כבר שבוע על המדפסת החדשה שלי וזכיתי לתוצאות נהדרות, כולל הדבקה נהדרת. עם זאת, לרוב ההדפסים שלי הייתה טביעת רגל קטנה למדי.

כעת, אני מגביר את סוגי הפריטים שאני מדפיס, והתחלתי להיתקל בבעיה. חלקים ארוכים ודקים מתחילים להתרומם מהמיטה, במיוחד בשולי המיטה.

קראתי את השאלה העוסקת בנושא זה עם ABS ומבין כמה ( רוב) יכול לחול עלי. עם זאת, אני מדפיס כולו ב- PLA על מיטה שאינה מחוממת.

השאלה שלי היא: מה הדרך הטובה ביותר לפתור בעיה זו? באיזה סדר עלי לנסות לתקן את הבעיה בצורה המהירה ביותר?

מדפסת: אדריכל Maker Monoprice 3D (דומה מאוד ל- Makerbot) > מיטה מחוממת: לא

חומר מיטה: משהו דומה ל- BuildTak על גבי מיטה אקרילית. (גיליון החומר הגיע ללא תווית עם המדפסת ולא הצלחתי לאתר בדיוק מה זה.)

שְׁלוֹשָׁה תשובות:
#1
+11
tjb1
2016-01-15 22:58:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

יש כמה דברים שאתה יכול לנסות בלי לבזבז הרבה, אבל אפילו PLA יתעקם על מיטה לא מחוממת. היה לי קוסל מורשת שעברתי למיטה אקרילית והיו לי הרבה בעיות עם עיוותים והדפסים שהושיטו מהמיטה.

כמה דברים זולים לנסות יהיו ...

  1. הוספת שוליים להדפסה.
  2. סרטים צבעוניים כחולים על האקריליק, הסר את חומר אחר אם אתה עושה זאת.
  3. הניח פיסת זכוכית / מראה זולה על המיטה והשתמש בתרסיס / גלוססטיק.
  4. השתמש בספריי / גלוססטיק ישירות על אקריליק. עליכם להיזהר כאן מכיוון שגובה השכבה הראשונה הוא קריטי מאוד בכדי למנוע נזק לאקריליק מריתוך הפלסטיק. שכבת ספריי או דבק אמורה למנוע זאת, אך חייג בגובהך לפני ההדפסה.
  5. אם אינך משתמש במאוורר כרגע, תוכל לנסות לאטום את הצדדים כדי למנוע טיוטות. אני בספק אם זה ישתנה הרבה מכיוון שאתה משתמש ב- PLA אבל זו אפשרות.
  6. אם אלה העיצובים שלך, יש צעדים שתוכל לנקוט כדי להפחית את העיוות כפי שניתן לראות כאן.

גם הצעות רבות אחרות כאן.

מוסכם על כל הנקודות. כמו כן, זכרו לשמור על ניקיון פני השטח. לא הצלחתי לגרום ל- PLA להיצמד לקלטת צבעים כחולה עד שניקיתי אותה באלכוהול (אפילו * עם * מיטה מחוממת).
בנוסף, רפסודה תרחיב את ההדפסים כך שיידרש יותר עיוות.
אתה יכול גם להציע את היתרונות של שימוש ברפסודה גדולה יותר לצד ההצעה שלך לגבי שוליים. תשובה טובה מאוד אגב.
אתה מתכוון לשוליים? רפסודות בדרך כלל אינן גדולות יותר מההדפסה.
#2
+2
Dimitri Modderman
2016-01-17 03:53:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אני משתמש ב- 3DLAC מ- Reprapworld על מיטה מחוממת. אנשים שאני פוגש פעם בחודש במהלך פגישת מדפסת התלת מימד שלנו משתמשים בחומר זה על מיטות לא מחוממות.

אני חושד שזה רק ריסוס לשיער, אבל בשבילי זה עשה ניסים. במיוחד הדפסת חפצים גדולים שעולים עד לקצה.

3DLAC אכן דברים נפלאים; משתמשים בו כבר שנים על מיטת חום וזכוכית מאלומיניום. אבל, הדביקות של 3DLAC עולה מאוד עם טמפרטורה של עד 90 מעלות צלזיוס, Dimafix יהיה אפילו יותר דביק לטמפרטורות גבוהות יותר.
#3
  0
markm46
2019-06-24 15:43:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

נסה תמיסה מדוללת של דבק PVA (בערך 5: 1 מים: PVA) המונחת על המיטה או על הסדין הדומה ל- BuildTak ומניחה להתייבש. שמור על טמפרטורת הסביבה גבוהה ככל האפשר (אך לא כל כך גבוהה כדי לרכך פלסטיק כלשהו במדפסת כמובן). שוליים גדולים עוזרים - שקול להוסיף אותם למודל ולא רק ליישם אותם בחיתוך. השתמשתי בעיגולים עמוקים של 12 מ"מ על 0.5 מ"מ כדי להשפיע לטובה, במיוחד בחלקים בעלי זווית חדה של הדגם או בגפיים.



שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...