שְׁאֵלָה:
מדוע פינות חפץ ה- ABS שלי מורמות מהמיטה?
Kevin Morse
2016-01-13 02:40:43 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אני מדפיס ABS על LulzBot Taz 5 ולעתים קרובות יש לי בעיות עם פינות החפצים שמרימות את המיטה.

המכבש שלי נמצא ב -230 ° C והמיטה בטמפרטורה של 90 ° C לראשונה שכבה ו- 100 מעלות צלזיוס לשאר השכבות.

התנסיתי בשימוש במתכונת ABS (ABS + אצטון) על המיטה לצורך הידבקות מוגברת, בניית מארז קצף למדפסת וגיוון המאוורר. מְהִירוּת. שמתי לב שהבעיה שכיחה יותר ככל שהחלקים גבוהים יותר והפינה חדה יותר.

הוספת slurry ABS עזרה לחלקים קטנים יותר (פחות מסנטימטר) אבל עם החלקים האחרונים הגדולים שלי הידבקות למיטה היה כל כך טוב, שפינות החלק שהרים באמת קילפו את סרט ה- PEI מהמיטה.

ניסיתי להשתמש גם בחצאית וגם בקצה ללא שינוי. החצאית נשארת על המיטה, השוליים נמשכים למעלה עם הפינה.

אין ל- TAZ 5 קלטת PEI?
נכון מצטער. פשוט השתמשתי בקפטון בעבודה אז היה לי את זה בראש.
באיזה אחוז מילוי אתה משתמש? התאמת אחוז המילוי של ההדפסה אמורה לשנות את קצב הקירור ולכן את הלחצים הנוצרים על ידי הפרשי הטמפרטורה בזמן ההדפסה.
50% אני מניח שאפשר לומר את אותו הדבר לגבי האטת ההדפסה ???
50% זה די גבוה. לעתים קרובות אני משתמש ב- 10-15% וההדפסה עדיין חסונה מאוד - אפילו עם מעטפת אחת.
אחת עשרה תשובות:
#1
+18
tbm0115
2016-01-13 04:01:43 UTC
view on stackexchange narkive permalink

קיימות גישות רבות ושונות לפתרון נושא זה ורוב התשובות כבר במקום. עם זאת, הסיבה הבסיסית ל"עיוות "היא טמפרטורה לא נכונה ולא עקבית על פני החומר.

אם יש יותר מדי תנודות בטמפרטורה על פני האובייקט במצב מחומם זה עלול לגרום לעיוות. הסיבה שאתה רואה זאת בעיקר על לוח הבנייה היא מכיוון שהטמפרטורה של השכבות הראשונות של פלסטיק מותך משתנה הרבה יותר לעומת לוח הבנייה מאשר כנגד שכבות גבוהות יותר. שים לב שאתה יכול לראות הדפסה אמצעית נוספת של עיוות באמצעות ABS וזה יכול להיות תוצאה של טיוטה או ירידה פתאומית בטמפרטורת הסביבה.

אז, כדי לעזור בפתרון הבעיה שלך, הנה כמה הצעות (מצטער אם ישנם כפילויות):

  • כלול / אטום לחלוטין את שטח הבנייה של המכונה שלך כדי להפחית (או לבטל במידת האפשר) את הטיוטה ולמנוע את החום הטבעי של המכונה לברוח.
  • הגדל את הטמפרטורה על לוח הבנייה שלך. אני משתמש באופן כמעט בלעדי ב- ABS במדפסת שלי ואני שומר על ה- HBP שלי על 112C בערך. עם זאת, אני גר בצפון מערב ארה"ב, ולכן האקלים שלי קר יותר באופן טבעי מאשר נגיד פלורידה.
  • לחלופין, נסה להוריד את טמפרטורת הזרבובית לנקודה נמוכה יותר בתוך המסת ה- ABS. טווח. זה רק יקצר את הפער בין חוסר העקביות בטמפרטורה על פני שכבות. בדרך כלל עדיף להדפיס בטמפרטורות נמוכות יותר אם אתה יכול לעזור לה. ברור שיש הבדלים בחוט הלהט, כך שתצטרך למצוא את ה"נקודה המתוקה ".
  • וודא כי לוח הבנייה שלך שטוח ולקלטת שלך אין בועות. BP שלך שטוח לא אמור להיות מעניין, אבל אם בקלטת הקפטון שלך (או בכל מה שאתה משתמש בו) יש בועות, ייתכן שהפלסטיק המודפס הטרי שלך לא מקבל את אותה הטמפרטורה מה- BP כמו שאר החלקים שלך. זה דבר רע כאמור קודם.
  • השתמש בטכניקות הידבקות נוספות כמו "דבק ABS" (ABS w / acetone) או אפילו ריסוס לשיער. זה עובד בערך 80% מהזמן מבחינתי, אבל יכול להקשות קצת על הסרת החלקים מה- BP.
#2
+10
amra
2016-01-13 03:54:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

הבעיה הנפוצה ביותר בפינות היא בטמפרטורה נמוכה של המיטה המחוממת. הגדירו את טמפרטורת המיטה המחוממת ל -110 °. אם זה לא יעזור, נסה להגדיר את שוליים בחיתוך שלך.

הבעיה יכולה להיגרם מבעיות אחרות. תוכלו למצוא טיפים נוספים במדריכים הבאים לפתרון בעיות:

#3
+8
VirtualMichael
2016-01-13 03:25:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

הוספת שוליים שנוספו ידנית עם נפח גדול יותר בגפיים הפינתיות שניתן לחתוך לאחר ההדפסה אמורה לעזור. ההדפסים הגדולים שלי יורדים מהמדפסת ונראים כמו אוהלים עם משקולות בטון הקשורות לפינותיהם.

'המשקולות' מחוברות להדפסה בשולי 2-3 שכבות קצרים מאוד (תלוי בגודל ההדפסה) - כמו רצועה שמקל עליהם להסיר באמצעות חותכי צד. 'המשקולות' בדרך כלל מספיקות בכדי להחזיק את פינות הדפסת המטרה שלי על הצלחת בצירוף מטבע חלש.

#4
+7
hroncok
2016-01-13 03:09:01 UTC
view on stackexchange narkive permalink

זוהי בעיה נפוצה ב- ABS. אתה יכול למנוע זאת על ידי סגירת המדפסת בתוך קופסה / תא - שתיצור סביבה חמה יותר והחומר המוחצן יתקרר לאט יותר, ולכן לא ייצר מתח כזה.

אפשרות אחרת היא להשתמש ב- PLA. במקום זאת, אם הדבר אפשרי, הבעיה אינה כה משמעותית ב- PLA.

סגרתי את כל המדפסת ב"תנור "מוקצף. נעשה די חם בפנים.
והבעיה עדיין קיימת?
#5
+5
WalterV
2016-01-13 03:02:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

הפתרון שאני מעדיף למנוע נסיגת ABS הוא שימוש ב סרט כחול על המיטה, ואז מורחים שכבה דקה של פוליוויניל אצטט (דבק Vinavil).

אם המדפסת שלך מאפשרת זאת, תוכל גם להדפיס עם המיטה בטמפרטורה של 110 מעלות צלזיוס.

כאמור בשאלה. השתמשתי בטשטוש ABS כדי לשמור על החלק המוצמד לקלטת קפטון על המיטה והמשיכה כלפי מעלה הייתה כה חזקה עד שהיא קילפה את הסרט מהמיטה. אני מניח שאני מחפש יותר את הסיבות שהחלק מתמשך מלכתחילה.
קלטת כחולה אינה קלטת קפטון. זהו סרט דבק עם עמידות בחום.
#6
+4
Demis
2016-07-04 00:12:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כדי לענות על השאלה הספציפית של "מדוע" הפינות מתרוממות, נראה שזה קשור להתפשטות התרמית (או הצטמקות) ולאזור הידבקות השטח.

החומר מופקד חם, ו גם אחרי שהוא מתקרר עדיין חם, וכשהוא מתקרר הוא כנראה מתכווץ מעט בגודלו. לכן כל שכבה מייצרת מעט כוח, מושכת כלפי מעלה וכיוון מרכז השכבה כאשר השכבה מתכווצת. כך שכל שכבה נמצאת למעשה במצב של מתיחה קלה. על פני כמה שכבות זה לא יכול לגרום להשפעה ניכרת, אך ככל שנוספות שכבות נוספות, הכוח הכולל המושך את השכבה התחתונה גדל.

הסיבה לכך שמשפיעה על פינות יותר מאזורי השטח בתפזורת היא ששטח הפנים הכולל המחזיק את החלק למיטה קטן יותר בפינות חדות יותר, ולכן נדרש פחות כוח שם כדי להתגבר על כוח הידבקות המיטה, מה שגורם לפינות להתבטל בסופו של דבר.

מכיוון שמדובר בחפץ של התפשטות תרמית, ניסיון לשמור על טמפרטורה אחידה על פני נפח ההדפסה / החלק המודפס יעזור מאוד (למשל, על ידי סגירת המדפסת, כפי שאחרים אמרו).

בנוסף להצעות הקודמות, העיתון הבא מציע כי כיפוף (עיגול) הפינות יכול לעזור בכך (אם העיצוב שלך מאפשר זאת):

D. ד 'הרננדז, "גורמים המשפיעים על דיוק ממדי של הדפסת תלת מימד לצרכן", Intl. Jnl. תעופה, אווירונאוטיקה וחלל (2015)

"אם השכבה התחתונה לא נדבקת כראוי למיטת ההדפסה, תהליך הקירור והתכווצות החומר בשכבות שמעליה נוטים למשוך בתכונות הקטנות ביותר, עם שטח הפנים הנמוך ביותר במגע עם המיטה, מה שגורם להתעוותות בחלקי ההדפס. פינות חדות בתחתית ההדפס מהוות בעיה מסוימת. "

מחשבה צדדית: אני תוהה אם שינוי טמפרטורת המיטה במהלך ההדפסה (למשל, הפחתה לאט לאט לטמפרטורת החדר ככל שמודפסות שכבות נוספות) יעזור, מכיוון שטמפ 'מיטה קבועה תייצר באופן תיאורטי שיפוע טמפ' אנכי לחלק גבוה מאוד. אל תחשוב שראיתי מישהו מנסה את זה (ככל הנראה מכיוון שקורה לא מכניסה אוטומטית את פקודות קוד ה- G עבורנו). לא יהיה קשה להכניס פקודות מותאמות אישית לטמפ 'בכל קובץ ה- g, אבל ייקח זמן רב יותר להתייצב בין השכבות.

#7
+4
Diesel
2017-04-08 22:48:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

בתשובה לשאלה "מדוע הפינות מתרוממות בעת שימוש ב- ABS", התשובה קשורה למקדם ההתפשטות התרמית (או ההתכווצות).

ל- ABS, לעומת PLA, יש מקדם גבוה יותר כלומר שככל שהטמפרטורה של החלק שלך משתנה כך החלק יתעוות. עם הדפסה תלת-ממדית, החומר המוחלץ מהזרבובית גבוה למדי מחדר הבנייה. ככל שהשכבות מודפסות והמכבש נע למעלה, השכבות הנמוכות הן קרירות יותר מהשכבות שלמעלה, מצטמצמות ככל שעובר הזמן.

עבור חלקים זוויתיים זו בעיה גדולה יותר מאשר עבור חלקים עגולים. כאשר חלקים זוויתיים (חלקים עם קצוות חדים בציר X ו- Y) כשהם מתקררים, המתחים הפנימיים הנגרמים על ידי קירור גוברים ואינם ניתנים לפיתרון רק בציר ה- xy ולא יכולים לנוע לצלחת הבנייה. לאחר מכן החלק מתרומם כדי להפחית את הלחצים הללו.

שוליים או רפסודה, הם שכבה דקה המתקררת באופן אידיאלי בקצב קבוע דרך החוצה, מה שיגדיל ביעילות את הצמדת החלק שלך לצלחת הבנייה. מליטה של ​​שרירי הבטן לשרירי הבטן היא חזקה יותר מההתחברות של שרירי הבטן לכל משטח החומר שלך. ברוב החלקים זה מספיק כדי לשמור על הידבקות טובה בזמן שהחלק שלך בונה ומתקרר. העלאת הטמפרטורה של לוח הבנייה גם הפחיתה את הלחץ בשולי / רפסודה על ידי הקטנת ההבדל בטמפרטורה. זו הסיבה שאלו הפתרונות המובילים להפסקת הרמת שרירי הבטן.

אם החלק שלך מספיק גדול או שהזוויות די חדות ב- XY, (חשוב על כוכב מחומש למשל). ואז הרפסודה השולית לא בהכרח תספיק כדי למנוע את העיוות. זה המקום בו "דיסקים עוזרים" "אוזני עכבר" וכו '. עוזרים. אלה, כאשר הם מפוזרים סביב הפינות החדות החיצוניות, מגדילים את שטח הפנים של הרפסודה ומצמצמים גם את זוויות ההתכווצות התרמית עקב קירור.

שים לב, שבעוד שאני מדבר על ABS באופן ספציפי, זה יחול על כל החומרים אם לגאומטריה של החלק, או לתכונות החומר יש את אותן הבעיות. ניילון למשל הוא גם כאב להדפסה מסיבות דומות.

הדבר האחרון שיש לומר הוא שהכל אם זה לחינם אם לוח הבנייה שלך לא שטוח ופלס.

#8
+2
Eric Johnson
2016-01-13 05:01:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אני ממליץ להשתמש ברפסודה בהדפסה שלך. רפסודה היא כמה שכבות שמודפסות על המיטה לפני תחילת ההדפסה שלך.

ככל שתעשה את הרפסודה גדולה יותר כך יהיה המרכז שלה חזק יותר. הקצוות עשויים להתעקם, אך החלק הפנימי שבו ההדפס שלך יהיה בסדר. שימוש ברפסודה המורכבת בעיקר מקווים במקום משטחים מוצקים תאפשר סיכוי עיוות קטן יותר מכיוון שהיא יכולה רק לעוות עם הקווים.

enter image description here

#9
+2
EvilTeach
2017-04-08 06:35:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink

גישה אחרת היא לשים אוזני עכבר על כל חלקי הפינה, שתחתוך את ההדפסה לאחר מכן.

ראה אוזני עכבר מביסות מפלצת מסתלסלת פינתית.

#10
+1
StarWind0
2016-06-16 18:46:01 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אני חושב שענית לשאלתך בהצהרתך. לולזבוט ו- ABS. ללולז אין מתחם. נסה להשתמש ב- PLA למערכת באוויר הפתוח. או לבנות מתחם. לאחר מכן תוכל להוסיף דבק או ריסוס לשיער.

אבל אני מבטיח לך, עם כל מדפסת באוויר הפתוח, אתה תתמודד עם בעיה זו. אני משתמש ב- ABS רק ב- FFCPs שלי. אפילו עם תאי החום הפסיביים שלהם אני מתכנן לעבור ל- PLA עבור כל המדפסות שלי.

#11
+1
0scar
2018-05-28 16:23:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

פוסט זה נועד לשתף ניסיון עם מוצרים שגורמים למוצרים שלך להיצמד למיטה. זה לא אמור להיות קידום של המוצרים! בתשובות אחרות ראיתי תשובות המרמזות על מקלות הדבק של אלמר.

הדפסתי ישירות על מיטת החום מאלומיניום מהיום השני למדפסת i3 Prusa clone (Anet A8) ומיטות הזכוכית של Ultimaker. 3 Extended ו- HyperCube Evolution שלי באמצעות תרסיס מבוסס PVA (3DLAC, אך ישנם מוצרים נוספים עם אפקטים דומים, למשל מקלות דבק). זה נדבק כל כך טוב שניתן להסיר PLA ו- PETG רק לאחר קירור המיטה לחלוטין. עבור ABS אתה יכול להשתמש ב- DimaFix שניתן להשתמש בו ב- ABS מכיוון שהוא מגביר את האחיזה עם עליית הטמפרטורה כאשר 3DLAC מאבד אחיזה מעל 80 מעלות צלזיוס (על פי התיאוריה). לאחר שניסיתי את DimaFix על מיטות בטמפרטורה גבוהה להדפסת נימה של POM (קשה מאוד לגרום לזה להידבק מכיוון שזה חומר נושא!) גיליתי שהדפסים נדבקים טוב יותר עם 3DLAC על זכוכית.



שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...