שְׁאֵלָה:
במה אוכל להשתמש כדי "לשייף" את הדפסי ה- ABS שלי?
Jon B
2016-01-13 06:41:33 UTC
view on stackexchange narkive permalink

יש לי מדפסת תלת מימד המשתמשת בחוט נירוסטה. התוכנה בה אני משתמש תייצר תומכים אנכיים עבור האובייקטים שלי לפני ההדפסה, שניתנים לניתוק בקלות לאחר השימוש בהם במהלך ההדפסה כדי להחזיק זוויות חדות כלפי מעלה שבדרך כלל ייפלו.

לאחר שבירת התקופות, ההדפס רחוק מלהיות חלק. האם יש חומר המתאים ביותר ל"שיוף "הדפסים מבלי לפגוע בהדפס?

שבע תשובות:
#1
+14
TheNewHobbyist
2016-01-13 07:58:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

יש לי המון פתרונות לבעיה זו, אבל אני תמיד מחפש רעיונות נוספים. בדרך כלל אני מתחיל לחתוך כמה שיותר בעזרת סכין תחביב. ככל שניתן להסיר לפני ששיוף יותר ממה שניתן להסיר.

להדפסות גדולות אני אוהב יריעות נייר זכוכית כלליות גדולות מחנות החומרה. החל מהחצץ הגבוה ביותר ועובר מטה. וודא שאתה זורק את הסדינים שלך כשהם מגוזלים לגמרי (מה שיכול לקרות די מהר) או שלא תספיק לעשות הרבה.

עבור פינות קטנות יותר יש לי סט של תיקי מחט. הם עושים עבודה די טובה בפינוי חורי בורג ותכונות קטנות יותר בפסלים מודפסים.

הצלחתי גם לשייף עם Dremel שלי כשמדובר בעצבנות שתקועה על תומכים או פגמים אחרים. שיהיה לך קצת כוח סוס מאחורי השיוף שלך יכול להיות הפסקה נחמדה. ראיתי גם את תוספי מברשת התיל המשמשים לגימור הדפסי ברונזה ומילוי נחושת. רק לפקוח על המהירות שלך אחרת תשייף חור בהדפס שלך.

לבסוף (ואחד שלא ניסיתי) הם מקלות השיוף האלה הם הומלצו על ידי חבר ונראה כאילו יהיה די קל לשימוש / להחליף נייר זכוכית משומש.

תוספת לדרמל: אל תגזימו למהירות, מכיוון שהוא עלול להמיס את הפלסטיק במקום.
#2
+7
Kevin Morse
2016-01-13 07:10:49 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אני משתמש בנייר זכוכית רגיל / יבש והוא עובד בסדר גמור. אם אני זוכר נכון, בדרך כלל אני מתחיל עם 220 ואז עובד בדרכי עד 400, 600 ו -800. מעוצב בצורה אורגנית.

הגריסים איתם אתה מתחיל ומסיים יהיו תלויים בכמה גס המשטח שלך.

#3
+7
Pelle
2016-07-26 13:57:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אני משתמש בפצירות ציפורניים. הם קלים להשגה, זולים ויש להם גריסים שונים משני הצדדים. אתה יכול להניח אותם שטוחים או להחזיק אותם ביד שלך ויש להם יציבות מסוימת, מה שמקל על שיוף משהו שהוא או אמור להיות שטוח. .

#4
+4
Dimitry M
2016-07-28 05:01:30 UTC
view on stackexchange narkive permalink

שיטה נוספת שתוכל לנסות היא אמבט אדי אצטון.

(כל הכבוד להם, אגב)

רק שתדע , זו שיטה מסוכנת מאוד, אך התוצאה היא מאוד נחמדה. זכרו שהזהרתי אתכם ... ובבקשה, אנא צפו בסרטוני אזהרה ותרגלו את ה אקסטרים זהירות. אני לא יכול להדגיש את זה מספיק.

כל שעליך לעשות הוא להוציא כרית חימום (או כל דבר שיכול להתחמם לטמפרטורות הדרושות) לסביבה מאווררת היטב, ואז לקבל צנצנת זכוכית גדולה. שכנראה לא תזדקק בעתיד שיכול להתאים למודל התלת ממדי ולשפוך מעט אצטון פנימה. לאחר מכן, עליך למקם פלטפורמה קטנה בפנים, בדיוק כמו בסרטון. הניחו את הצנצנת על כרית החימום. כעת הנח את מודל התלת מימד בפלטפורמה.

כעת, זכור כי אצטון הוא ממס . זה אומר שהוא בעצם ממיס את הפרטים של מודל התלת מימד. לכן, אם המודל שלך יתר על כן מפורט, עליך להשאיר את המודל התלת-ממדי בצנצנת למשך זמן קטן (כלומר כ- 30 שניות לכל היותר ). אם המודל שלך לא כל כך מפורט, אתה יכול להכניס אותו לפרק זמן ארוך בהרבה, כגון חמש דקות. זכרו, ככל שהוא יותר בפנים, כך פחות הפרטים!

כמו כן, דאגו להוציא את הדגם החוצה מבלי להשתמש בידיים, מכיוון שהוא עלול להזיק. אתה יכול להשתמש במתלה מחובר לפיסת נייר כסף כדי להוציא אותו, בדיוק כמו בסרטון.

אני מקווה שזה יעזור; היו בטוחים!

ברצינות, יש לנקוט משנה זהירות בזמן הטיפול באדים, מכיוון שהוא דליק להפליא, ויכול להצטבר באזורים מאווררים בצורה גרועה!

תשובה זו מגזימה עם הסיכון לאדי אצטון. [זה לא כל כך נורא.] (Https://www.youtube.com/watch?v=ZJWhfpWlGFg)
כן ... אבל עדיין - עדיף להיות בטוח מצטער!
יכולות להיות בעיות בהמסת אצטון לאובייקט ה- ABS. טיפלתי באצטון בספל קפה (יצא נחמד וחלק!), נתתי לו לשבת כמה שבועות עד שכבר לא היה לו ריח של אצטון, ואז מילאתי ​​אותו במים חמים. החלק הפנימי מבעבע כאשר אצטון שמור נרתח, ומבעבע החוצה דרך ה- ABS.
#5
+2
user50220
2018-09-26 12:28:44 UTC
view on stackexchange narkive permalink

יש לציין כי לשיטות המוצעות בתשובות אחרות יש את כל החסרונות הבאים:

  • האדים פשוט מחלישים את ההדפסה הרבה יותר מהר מאשר החלקות ההדפסה.
  • שיוף ממיס את הפלסטיק די בקלות ופשוט קורע את ההדפס.
  • תיוק מסייע אך משאיר פגמים הדורשים שיוף ו / או צביעה של כל ההדפסה.
היי, סימנתי את זה כהערה מכיוון שזו לא ממש תשובה בפני עצמה. יתכן ויש שאלות נוספות על החלקה של אדים, אשר זו יכולה להיות תשובה להן.
@SeanHoulihane - ערכתי את זה כדי להבהיר כי תשובה זו מצביעה על החסרונות הקשורים לכל אחד מהפתרונות האחרים הניתנים בתשובות האחרות - שלדעתי הייתה כוונת המחבר (אם כי ייתכן שטעיתי).
מוסכם. העיצוב משנה את ההבדל.
אם השיוף קורע את ההדפס, עליך לתקן את הידבקות השכבה שלך.
#6
+2
Davo
2018-11-28 19:53:35 UTC
view on stackexchange narkive permalink

בדרך כלל אני מחריץ בכלי ליטוש:

deburring tool

ואז אני מגיש במידת הצורך ואז מכה אותו עם כרית בריטניה. :

scotch brite pad

ואז אני נותן לו מעבר מהיר עם אקדח חום כדי להחשיך את כל האזורים שהפכו קלים יותר מהשחיקה.

סרטון המציג אקדח חום (אך לא סקוטש בריט): https://www.youtube.com/watch?v=0Aj9WCabPgw

מדוע לא להוסיף כמה תמונות של כלי הריבוש וכרית בריטים של סקוץ '(במקום קישור ליצרן) בכדי לתת יותר גוף לתשובתך. אני מאוד אוהב את הפתרון של אקדח החום! אני עושה את אותו הדבר עם עמדת השמשייה ABS כדי להיפטר מצבע התחמוצת החיוור, רק אני משתמש באקדח חום שנפטר בגז הרוצח עשבים שוטים :)
#7
+1
user50220
2018-11-28 11:57:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

שמתי לב אם אני מדפיסה מדי מדי את המיטה או שהמיטה לא מפולסת לזרבובית על פני כל המיטה התומכים ישאירו סימנים על ההדפס שבהם ההדפס 'נמעך' על ידי הנחיר מעט קרוב יותר בצד הזה. כמו כן, ב- Simplify3d ניתן להגדיל את המרחק האנכי והאופקי בין החלק לתומך, מה שעושה הבדל גדול בכל מה שקשור לניקוי, רחוק מדי והתמיכה אינה תומכת. אני גם מגביר את מהירות הדפסת התמיכה, מכיוון שהוא משפיע ישירות על הידבקות השכבה. ככל שהמהירות מהירה יותר כך יש פחות סיכוי להיקשר למודל.

אני משתמש בקבצים קטנים עבור פגמים מהירים קטנים, ולעיתים סכינים קטנות לשוליים עקשניים. להחלקה אני משתמש כעת בטבילה מהירה של אצטון בחלקי. בדרך כלל 10-30 שניות שקועות לחלוטין לכל היותר. ואז בלי לגעת בהדפס (זה מאוד רטוב) הניחו אותו או תלו (בחוץ) כדי לייבש את האצטון כשעתיים לכל שעה מודפסת בערך. אתה יכול להתמודד עם חלקים קטנים תוך 10 דקות אם טבלת פחות מ -15 שניות. האצטון מתאדה לאורך זמן והדפסת הבטן חוזרת לחלוטין לחוזק לאחר שכל האצטון נעלם. זה יכול לקחת ימים אם זה חלק גדול (אולי 9 "x 9") ונטבל באצטון יותר מ- 30 שניות. אם החלק מריח כמו אצטון, הוא עדיין מתאדה.

אל תטבול יתר על המידה את החלק באצטון, אתה לא יכול לחזור. אתה לא רוצה לאבד את צורת ההדפסה שלך. תמיד אפשר לטבול שוב. תשכחו משיטת האצטון החום או משיטת אדי האצטון המגניבים שלוקחת שעות. ממליץ לעשות את זה OUTDOORS ואולי מסיכת גז והגנה על העיניים, אצטון הוא דק מאוד ומתיז ולא משנה כמה אתה זהיר. ניסיתי לצחצח את זה אבל התוצאות לא היו עקביות במיוחד. ABS צף באצטון, אז שקול כיצד אתה הולך לקבל את החלק שקוע ואז לצאת החוצה מבלי להשאיר טביעות אצבע ענקיות. התאמן על כמה הדפסים קטנים או אפילו דגמי גרוטאות והדפסים כושלים. באופן מוזר, אף אחד לא מציע שיטה זו בפורומים. זה הרבה יותר מהיר וקל משאר שיטות האדים. זמן הייבוש אינו מהיר אך אינך צריך לצפות בו כל הזמן.

הקפד תמיד לשמור על הרחק מאצטון מכל מקור הצתה כגון להבה פתוחה וודא אוורור תקין. 100% אצטון משמש במיליוני סלונים מדי יום, בבטחה. חימום אצטון בחלל סגור פגע קשה באנשים ולכן אני לא ממליץ להוסיף שום מקור חום.

אצטון מתאדה במים באותו קצב כמו לא במים (באוויר הפתוח) אז אני הולך לנסות לערבב מים ואצטון כדי להאט את ההחלקה לשם שליטה טובה יותר ואמבטיה גדולה יותר. אפילו חלקים בגודל בינוני זקוקים להרבה אצטון בכדי להטביע אותם לחלוטין. כמו כן, אתה יכול לנסות לעשות צד אחד ולהקליט את השניות שקועות. ואז כשהוא מיובש, טבל את הצד השני באותה פרק זמן.

ערוך:

בטח! פשוט עשיתי שתי גרוטאות מאז ששאלת. קשה מאוד לתפוס ברק. אלה היו בערך 15 שניות באצטון שסובב אותם כדי לקבל כיסוי אחיד באצטון מכיוון שהאמבטיה לא הייתה גדולה מספיק כדי להטביע אותם לחלוטין. שיטה זו עלולה להשאיר פגמים אך בכל מקרה מדובר בהדפסים מעוותים או כושלים. שיפרתי תמונה אחת כדי לנסות להציג את פרטי השכבה. enter image description hereenter image description hereenter image description hereenter image description here

אולי תוכל להוסיף כמה תמונות "לפני" ו"אחרי "? (של אותו אובייקט)
אוקי הוספתי כמה דוגמאות


שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...